U zoekt de beste zorg voor u of uw naaste(n)?

Kwaliteit en tevredenheid

Samenvatting PREM 2020 voor cliënten

In februari-maart 2020 is de tevredenheid van de cliënten gemeten met een vragenlijst (PREM) die landelijk is gebruikt door alle thuiszorgorganisaties. Hetzelfde onderzoek is ook in augustus 2019 uitgevoerd.

Alle cliënten van Thuiszorg De Lindeboom hebben een vragenlijst gekregen en ruim 38 % van de cliënten heeft de vragenlijst teruggestuurd, dat is een voldoende aantal.

De gemiddelde score over de 9 vragen is een 7.5 , in 2019 ws dat een 7.4

Tevredenheid

Ook in 2020 zijn de cliënten tevreden over de aandacht die zij krijgen en dat de zorgverleners komen. De vriendelijkheid van de zorgverleners is ook een positief punt, dit willen wij in De Lindeboom vasthouden.

Wat kan er beter

De zorgverlening op de afgesproken tijd leveren is een verbeterpunt. Clienten verwachten dat de wenstijd die zij hebben opgegeven ook altijd de afgesproeken tijd is. Dat lukt niet altijd In de zomerperiode is dit altijd moeilijk maar De Lindeboom moet duidelijk zijn over wat de cliënten mogen verwachten. Het beoordelingscijfer is wel gestegen van een 6.1 naar een 6.7.

Cliënten willen ook beperkt aantal vaste zorgverleners, dit is in 2020 verbeterd, het cijfer was in 2019 een 6.7 en in 2020 een 7.0. De Lindeboom wil niet meer dat 7 vaste zorgverleners per cliënt. Dit blijven wij goed in de gaten houden.

Wat gaan wij er aan doen

De uitslag van het onderzoek zal ook uitgebreid worden besproken met alle medewerkers. Er worden dan verbeterpunten opgesteld. Deze verbeterpunten worden ook met de cliëntenraad besproken.

Alle cliënten die meegewerkt hebben hartelijk dank voor , het is belangrijk om te horen wat uw ervaringen zijn.

Meer informatie? Bel 020-4081356 of neem contact met ons op.

Zorg aanvragen
Thuiszorg De Lindeboom
Westmallepad 13-15
1066 PP Amsterdam
Contact opnemen
Scroll To Top